Saturday 7 January 2012

ALUAN GURU BESAR


DENGAN NAMA ALLAH YANG MAHA PEMURAH LAGI MAHA PENYAYANG

Bersyukur ke hadrat Ilahi kerana dengan izin-NYA  jQAF di bawah Panitia Agama Islam  SK Kg.Dato’ Ibrahim Majid dapat menerbitkan Blog Bilik jQAF ini. Saya mengucapkan terima kasih kepada Puan Maznida Binti Mat Daud kerana memberi kesempatan kepada saya untuk menyampaikan sepatah dua kata di dalam blog Bilik jQAF ini.
Terlebih dahulu saya mengucapkan syabas dan tahniah kepada Puan Maznida Mat Daud selaku penyelaras Bilik jQAF  kerana berjaya menyiapkan blog Bilik jQAF dengan jayanya.Saya yakin kejayaan ini adalah hasil usaha dan kerjasama semua jawatankuasa yang terlibat. Sikap positif seperti ini adalah wajar diteruskan dan dipertingkatkan dari semasa ke semasa.
Guru adalah pengamal dan pelaksana sistem pendidikan yang kemas kini dan selari dengan keperluan pembangunan negara. Keunggulan seorang guru yang sekaligus sebagai pendidik dan pemimpin,bukan sahaja dilihat daripada keaktifan , mendidik dan membimbing,malah peranan guru merangkumi semua aspek pendidikan .
Akhir kalam,saya selaku Guru Besar yang mengemudi pucuk pimpinan SK.Kg Dato’ Ibrahim Majid ,menyeru kepada semua guru supaya dapat melatihkan diri dari segi jasmani,emosi,rohani dan intelek sebagai persediaan untuk memenuhi tanggungjawab yang semakin mencabar dengan penuh dedikasi dan komited.

Terima kasih.


ROGAYAH BINTI  ABDULLAH
Guru Besar,
SK.Kg.Dato’ Ibrahim Majid
86200 Simpang Renggam Johor

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Best Web Hosting